Meer dan Vulling

Meer dan Vulling
Eet smakelijk, bon appetit, ¡buen provecho, het betekent allemaal hetzelfde en toch voor iedereen wat anders. In sommige culturen en landen is het heel normaal om de hele avond te zitten en te tafelen terwijl het in Nederland meestal niet langer dan een halfuurtje duurt. Maar ook in een land wordt er op veel verschillende manieren gegeten. Zo neemt het stel zonder kinderen rustig de tijd om te koken met een wijntje erbij, terwijl het gezin met twee jonge kinderen snel om 18:00 uur moet eten omdat de jongste over een uur in bed moet liggen. Zelf ben ik een genieter, als ik vrij ben vind ik het heerlijk om met mijn vrienden uitgebreid te koken. Ik vind weinig dingen mooiers dan zelf met mooie ingrediĆ«nten te experimenteren. Tegelijkertijd ben ik student, en moet ik met een klein budget mezelf weten te redden. Ik heb dus niet altijd de tijd en het geld om zo uitgebreid te kokerellen. Ik ben enorm benieuwd naar deze landelijke en internationale verschillen en hoop jullie dan ook mee te kunnen nemen in mijn culinaire reis langs alle gerechten. Want tenslotte is eten meer dan vulling.

maandag 16 juni 2014

Verleidend Fast Food

Je wordt er dik van, je krijgt er geen voldoening van en toch doen we het allemaal. Ik heb het natuurlijk over de ketens die elk straatbeeld domineren. De KFC's, McDonald'sen en Burger Kings. Ik zag net een foto voorbijkomen op Facebook van een jongen die een foto had gemaakt van zijn KFC hotwing. Op de foto zag je een half afgekloven stuk kip waarvan de binnenkant vol met maden zat. Ronduit smerig dus. Maargoed er is een keer eerder een project geweest waarbij een student elke dag een foto maakte van een McDonald's menu. Na 137 dagen waren de burger en de frietjes nog steeds exact dezelfde kleur. Ondanks dat we weten dat dit eten niet helemaal zuiver is, is het mensen eigen dat we het goedpraten voor onszelf. We zoeken telkens naar smoesjes om het eten van die bende te verzachten voor onszelf.  Blijkbraar doen die restaurants toch iets goeds om ons te verleiden. Zullen het het de commercials zijn? Volgens de commercials eten er namelijk alleen blije slanke mensen of atleten bij deze ketens. Als ik dan eens voor de grap door een raam van de Mac tuur zie ik allemaal chagrijnige gezichten (daar moeten jullie serieus eens op letten, niemand bij de McDonald's kijkt blij haha). Een ding weet ik wel, die tenten zijn goed om ons mensen te manipuleren. Mooi ding dat brein van ons.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten